Samenvatting notulen vergadering Kerkenraad (KR) op 8 mei 2023
- De heer H. Tulp biedt, namens KR en beamteam, een fotoboek ter herinnering aan haar intrededienst/-dag aan aan ds. B. de Groot.
- Er wordt hard gewerkt aan de functiebeschrijvingen van de functies binnen onze PGO t.b.v. het werven van nieuwe vrijwilligers.
- Er is een zogenoemde interieur-/kunstcommisie benoemd om de aankleding van de Beuk en de Vredeskerk te verzorgen en te zorgen voor vervanging van de liturgische kleden van de tafel in de kerk.
- De evaluatie van het werk van de lectoren heeft plaatsgevonden. De lectoren gaan door met hun werk.
- De jaarrekening 2022 van de Diaconie is goedgekeurd en vastgesteld.
- De concept-Plaatselijke Regeling 2023 is door de KR vastgesteld. Deze wordt nu op de website geplaatst ter goedkeuring door de gemeente; deze kunnen nog commentaar en aanpassingen aanleveren als zij dat nodig zouden vinden. De bedoeling is wel dat de bestudering door de gemeente binnen een bepaalde termijn gebeurt. In de KR-vergadering van 11 september 2023 wil de KR de Regeling dan definitief vaststellen.
- De KR is akkoord met het aanstellen van de heer H. Manak per 1 juli 2023 als beheerder van de Beuk. De heer O. Koopmans blijft wel op zondag zijn kostersdiensten vervullen.
- De KR spreekt af dat het beamteam de predikant altijd in beeld zal houden ongeacht of hij/zij op de preekstoel of achter de liturgische tafel staat; tenzij de predikant zelf aangeeft dit liever niet te hebben.
- Er is gestart met het voorbereiden van de startzaterdag en –zondag op 9 en 10 september 2023.
- De heer B. de Jong en mevrouw M. Besems hebben afgesproken de avondmaalsdiensten in Overheem afwisselend waar te nemen.
- Het rooster van aftreden is besproken. Mevrouw M. Besems gaat nog een jaar door. De heer P. de Waard gaat door. De heer J. van Nes treedt af. En per direct heeft mevrouw G. Huizinga haar werkzaamheden voor de Diaconie neergelegd. Zij blijft wel als scriba werken. Dat betekent dat er dus ook naar een nieuwe diaken moet worden gezocht.
We zoeken nog steeds naar een administrateur voor de Diaconie. Indien goed ingewerkt gaat het per maand om ongeveer 3 uur werk. Is er onder jullie nu niemand die cijfers leuk vindt en bereid is daar zo’n 3 uur per maand aan te besteden??!!!
Het Moderamen